به نام ایزد یکتا عرض درود و خوش آمد به بزرگواران عرصه کاوش و پژوهش، مهندسین و مولفین، دانشجویان و اساتید گرامی. حضور شما را در فروشگاه تخصصی کتاب های مرجع عمران گرامی می داریم و امید داریم آنچه در جستجوی آن هستید را در این محفل تخصصی بیابید. سپاس.

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 35
  • بازدید دیروز : 110
  • بازدید کل : 272205

چسب بتن استحکامی


بنا بر هر شرایطی احتمال دارد اجرای یک مقطع بتنی، در نیمه کار رها شود و ادامه بتن ریزی برای تکمیل ساخت سازه در مدت زمان دیگری پس از گیرش نهایی بتن انجام گیرد . این شرایط باعث ایجاد ضعف بتن از نظر مقاومتی و نفوذپذیری در محل قطع بتن ریزی خواهد شد که بدلیل عدم چسبندگی مناسب بین بتن جدید و قدیم صورت می گیرد . به به همین دلیل چسب بتن استحکامی گزینه مناسبی است که علاوه بر چسباندن بتن قدیم به بتن جدید ، در کارهای تعمیراتی نیز جهت چسبیدن بهتر ملات تعمیراتی به سطح قدیمی کاربرد دارد .علاوه بر آن با ترکیب با بتن تازه موجب چسبندگی بیشتر ذرات و بهبود خواص آن خواهد می شود. چسب بتن استحکامی ، پلیمری است که از رزین های مصنوعی هموپلیمر فرموله و تولید شده و به آسانی با آب و سیمان بتن ، واکنش نشان می دهد و باعث ایجاد افزایش مقاومت کششی ، خمشی و همچنین دوام بتن می شود. البته مهمترین خاصیت این محصول افزایش چسبنـدگی است و به واسطه افزایش قدرت چسبندگی ذرات مخلوط بتنی ، افزایش تراکم و در نتیجه کاهش نفوذپذیری را به دنبال خواهد داشت.

چگونه یک چسب بتن استحکامی با کیفیت را تشخیص بدهیم .

چسب بتن می بایست از رزین های هموپلیمر و یا کوپلیمر پایه آب و یا ترکیبی از این دو فرموله و تولید شده باشد. چسب بتن استحکامی درون ظرف بسته بندی شده نباید بیش از یک بند انگشت آب انداختگی داشته باشد ، چنانچه سطح آب انداختگی چسب بتن استحکامی بیشتر از یک بند انگشت باشد ، اصطلاحا گفته می شود که چسب بتن استحکامی دو فاز شده است . البته از عوامل دیگر آب انداختگی بیش از حد چسب بتن درون ظرف بسته بندی شده ، پس از مدتی قرارگیری بصورت ساکن ، می توان درصد بالای آب در فرمولاسیون و عدم استفاده از غلظت دهنده ها و نگهدارنده ها در فرمول چسب بتن استحکامی را مزیت بر علت دانست . دقت نمایید که تولید کننده نباید در فرمولاسیون تولید چسب بتن استحکامی از پودرهای معدنی مانند کربنات و تالک و ... جهت افزایش غلظت استفاده نماید . برای کنترل این مورد می توان با لمس چسب بتن بین دو انگشت به وجود یا عدم وجود پودرهای معدنی در فرمولاسیون چسب بتن ، پی برد . چنانچه میان دو انگشت زبری و تخلخل و حالتی مانند زبری سنگدانه ها احساس شود ، احتمالا در فرمولاسیون تولید چسب بتن از پودرهای معدنی برای غلظت دهی استفاده شده و در حقیقت کارایی در بتن نخواهند داشت.

مبلغ قابل پرداخت 0 تومان

  انتشار : ۲۹ فروردین ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 160

برچسب های مهم

تهران، بزرگراه شهید ستاری، بلوار فردوس شرق، روبروی خیابان درختی، پلاک 300

گردآوری شده توسط گروه تخصصی اِی آر بی کریت

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما